V8 Carservice üldtingimused

Kehtivad alates 01.12.2024

Käesolevad üldtingimused kohalduvad kõigile tehingutele V8 Carservice ja kliendi vahel seoses V8 Carservice poolt klientidele pakutavate kaupade ja teenustega. Käesolevate üldtingimuste kohaldamine ei välista ega piira vastavate tootetingimuste kohaldumist konkreetsele tehingule.

Küsimuste korral on võimalik V8 Carservice-ga kontakti saada e-kirja teel aadressil info@v8carservice.ee.

MÕISTED

1.1 Käesolevates üldtingimustes on järgnevatel mõistetel neile allpool antud tähendus:

eritingimused tähendavad iga kauba või teenuse suhtes (sealhulgas kliendilepingus) V8 Carservice ja kliendi vahel individuaalselt kokku lepitud tehingu tingimusi;
kaubad tähendab mistahes kaupu, mida V8 Carservice kliendile pakub;
klient tähendab füüsilist isikut (sh tarbijat) või juriidilist isikut, kes tellib V8 Carservicelt kaupu ja/või teenuseid ning kellega V8 Carservice võib (kuid ei pruugi) olla sõlminud kliendilepingu;
sanktsioonid tähendavad siseriiklikke või rahvusvahelisi piiravaid meetmeid, mis on kehtestatud riigi, territooriumi, režiimi, ühenduse, organisatsiooni või isiku(te) suhtes või seoses teatud kaupade või teenustega;
tarbija tähendab füüsilisest isikust klienti, kelle jaoks tehingu sõlmimine V8 Carservicega ei seondu tema majandus- või kutsetegevusega;
teenused tähendab mistahes teenuseid, mida V8 Carservice kliendile pakub;
tehing tähendab mistahes tehingut V8 Carservice ja kliendi vahel, mille alusel V8 Carservice pakub kliendile kaupu või teenuseid, ning mis koosneb eritingimustest, vastava kauba või teenuse tootetingimustest ning üldtingimustest;
tootetingimused tähendavad tingimusi, mis kohalduvad iga kauba või teenuse pakkumiseks kliendile;
V8 Carservice tähendab V8 Carservice OÜ (registrikood 16970580, aadress Papi tn 3 Aespa alevik, Kohila vald Raplamaa 79705)
üldtingimused tähendavad käesolevaid V8 Carservice üldtingimusi, mis kohalduvad kõigile õigussuhetele, mis tekivad V8 Carservice ja kliendi vahel seoses kaupade ja teenuste tellimisega.

ÕIGUSLIK RAAMISTIK

2.1 V8 Carservice pakub klientidele kaupu ja teenuseid erinevate V8 Carservice kontserni kuuluvate äriühingute kaudu. Vastava tehingu pooleks olev V8 Carservice kontserni äriühing on toodud vastava tehingu eritingimustes.

2.2 Kaubad ja teenused, mida V8 Carservice pakub, on kajastatud V8 Carservice veebilehel aadressil www.V8 Carservice.ee. V8 Carservicel on õigus kaupade ja teenuste valikut ja hindasid aeg-ajalt muuta, kajastades vastavad muudatused enda veebilehel.

2.3 Vastuolude korral eritingimuste, tootetingimuste ja üldtingimuste vahel lähtutakse esmajoones eritingimustes sätestatust, seejärel vastavates tootetingimustes sätestatust ning seejärel üldtingimustes sätestatust.

TEHINGUTE SÕLMIMINE

3.1 Tehingu eritingimused lepitakse poolte vahel kokku (vastavalt sellele, millised tellimuse esitamise võimalused on konkreetse tehingu jaoks ette nähtud) kas:
3.1.1 V8 Carservice veebilehel oleva tellimuse vormi kaudu,
3.1.2 e-kirja vahendusel, või
3.1.3 V8 Carservice esinduses omakäelisel allkirjastamisel.

3.2 Kokkulepe eritingimuste osas loetakse saavutatuks ning vastav tehing (müügileping, töövõtuleping, üürileping, kliendileping vms) V8 Carservice ja kliendi vahel sõlmituks alates hetkest, mil V8 Carservice saadab vastava eritingimuste kinnituse kliendi e-posti aadressile või kui pooled allkirjastavad eritingimused V8 Carservice esinduses.

3.3 Eritingimuste lahutamatuks osaks on vastava kauba või teenuse tootetingimused, millele on viidatud eritingimustes.

3.4 V8 Carservicel on õigus keelduda ilma põhjust avaldamata kliendiga mistahes tehingu sõlmimisest muuhulgas (kuid mitte ainult) kui:
3.4.1 V8 Carservicel on tekkinud kahtlus või V8 Carservice hinnangul esineb risk, et kliendiga tehingu tegemine või temaga ärisuhte loomine võiks minna vastuollu kehtivate sanktsioonidega või kaasa aidata sanktsioonidest kõrvalehoidmisele; või
3.4.2 V8 Carservicel on kahtlus, et klient või temaga seotud isik on seotud kuritegevuse või sanktsioonide rikkumisega; või
3.4.3 klient keeldub esitamast V8 Carservicele isikusamasuse tuvastamise ja taustakontrolli meetmete jaoks vajalikke andmeid ja dokumente, andmed on vastuolulised või V8 Carservicel tekib põhjendatud kahtlus nende tõele vastavuse osas.

MAKSMINE JA ARVELDAMINE

4.1 Klient kohustub tasuma V8 Carservicele tehingu esemeks oleva kauba või teenuse eest vastavalt eritingimustes kokku lepitud suurusele ning kliendilepingus (kohaldumise korral) või vastava tehingu eritingimustes kokku lepitud maksetähtajale. Kõik tasud ja maksed kuuluvad kliendi poolt tasumisele eurodes V8 Carservice vastava arve alusel.

4.2 V8 Carservicel on õigus nõuda viivist iga arve maksmisega viivitamise korral summas 0,2% (tarbija puhul 0,05%) võlgnetavalt summalt iga viivitatud kalendripäeva eest. Kõigi kliendilt laekunud maksete puhul loetakse esmalt tasutuks sissenõutavaks muutunud viivis ning seejärel põhivõlgnevus.

4.3 Klient ja V8 Carservice on kokku leppinud järgmiste makseviiside kasutamises tehingust tulenevate kliendi rahaliste kohustuste täitmisel: ülekanne krediidiasutuses või muu makseteenuse pakkuja juures avatud arvelduskontole, mille V8 Carservice on kliendile teatanud (näiteks arvel märgitud konto), või esinduses pangakaardiga makseterminalis tasumine. Muid makseviise, sealhulgas sularahas tasumist, ei ole V8 Carservice kohustatud aktsepteerima.

4.4 V8 Carservicel on õigus loovutada kõik tähtajaks tasumata arvetest (ja vastavatest tehingutest) tulenevad nõuded inkassoteenuse pakkujale.

TEHINGUTE LÕPETAMINE

5.1 V8 Carservice ja kliendi vahel sõlmitud tehingutest ei ole kummalgi poolel võimalik ilma põhjust avaldamata taganeda, välja arvatud kui (i) kliendiks on tarbija, (ii) tehing sõlmiti sidevahendi abil (s.o punktis 3.1.1 või 3.1.2 sätestatud viisil), (iii) tehingu suhtes ei ole tarbija taganemisõigus seadusest tulenevalt välistatud, ning (iv) tarbija teostab enda taganemisõigust seaduses sätestatud tähtaegade (14 päeva) jooksul ja korras. Tarbija kannab tarbijapoolsel tehingust taganemisel tehingu esemeks olnud asja tagastamise kulud ning olukorras, kui tehingu esemeks olnud asja ei saa selle olemuse tõttu tavalise postiteenuse kaudu tagastada, kannab tarbija asja äraviimise kulud.

5.2 Pooltel on õigus mistahes tehingust vastavalt taganeda või see üles öelda üksnes mõjuval põhjusel, milleks on lisaks seaduses sätestatud alustele eelkõige (kuid mitte ainult) järgnevad alused:
5.2.1 kliendi suhtes kohaldatakse mistahes sanktsioone või ilmnevad asjaolud, mille kohaselt on V8 Carservice hinnangul tõenäoline, et kliendi suhtes kohaldatakse sanktsioone;
5.2.2 klient on võlgnevuses mistahes tehingust tuleneva arve tasumisega ning ei ole võlgnevust tasunud sellele järgneva täiendava tähtaja jooksul, mis ei või olla lühem kui kaks nädalat;
5.2.3 klient keeldub esitamast V8 Carservicele isikusamasuse tuvastamise ja taustakontrolli meetmete jaoks vajalikke andmeid ja dokumente, andmed on vastuolulised või V8 Carservicel tekib põhjendatud kahtlus nende tõele vastavuse osas;
5.2.4 V8 Carservicel ei ole võimalik hoolimata mõistlikest jõupingutustest täita talle tehingust tulenevaid kohustusi (eelkõige tarneraskuste tõttu).

5.3 Eelnevas punktis loetletud tehingust taganemise või selle üles ütlemise alused ei piira vastavates tootetingimustes või eritingimustes toodud tehingu lõpetamise aluste rakendamist.

5.4 Juhul kui klient rikub mistahes tehingust tulenevat kohustust, on V8 Carservicel õigus peatada kõigi kliendiga sõlmitud tehingute täitmine kuni rikkumise kõrvaldamiseni. Kliendi poolt rikkumise kõrvaldamata jätmise või selle võimatuse korral on V8 Carservicel õigus vastavalt taganeda või üles öelda nii tehing, mille tingimusi rikuti, kui ka kõik ülejäänud V8 Carservice ja kliendi vahel kehtivad tehingud.

SANKTSIOONID, KLIENDI TUVASTAMINE

6.1 V8 Carservice kohaldab ja järgib oma tegevuses Eesti Vabariigi, Euroopa Liidu ja ÜRO kehtestatud sanktsioone ning võib kohaldada ka Ameerika Ühendriikide või Suurbritannia ja Põhja-Iiri Ühendkuningriigi poolt kehtestatud sanktsioone.

6.2 V8 Carservicel on õigus rakendada kliendi isikusamasuse tuvastamise ja taustakontrolli meetmeid vastavalt V8 Carservice äranägemisele. V8 Carservice nõudmisel kohustub klient viivitamata esitama eeltoodud meetmete rakendamiseks vajalikud andmed ja dokumendid.

VASTUTUS

7.1 V8 Carservice vastutus mistahes tehingu raames on piiratud üksnes otsese varalise kahju hüvitamisega ning üksnes summas, mis ei ületa kliendi poolt vastava tehingu, millest tulenevalt nõue tekkis, alusel maksmisele kuuluvat summat. Mistahes kaudse kahju ja saamata jäänud tulu hüvitamine on välistatud. Käesolev piirang ei kohaldu juhul kui V8 Carservice on tehingut rikkunud tahtlikult või raskest hooletusest.

7.2 Pool ei vastuta enda tehingust tulenevate kohustuste rikkumise eest juhul kui ja ulatuses, milles tehingu täitmine oli takistatud vääramatu jõu asjaolude tõttu. Vääramatu jõu all mõeldakse mis tahes ettenägematut sündmust, mille üle osapooltel puudub kontroll, sealhulgas (kuid mitte ainult) tulekahju, plahvatus, loodusõnnetus, sõda, rahvarahutused, avaliku võimu kandja otsuseid, embargo, streik, tarneraskused (sealhulgas kauba koguse ootamatu vähenemine või hindade kasv nii V8 Carservice kui tema lepingupartnerite tarneahelates, tarneahela lülide suhtes sanktsioonide kohaldamine) jne.

7.3 Pool, kelle kohustuste täitmist vääramatu jõud mõjutab, kohustub sellest teisele poolele esimesel võimalusel teatama, ning võtma kasutusele mõistlikke meetmeid vääramatu jõu asjaolude ületamiseks (kui võimalik).

7.4 Tehingust tulenevad kohustuste täitmise tähtajad lükkuvad edasi vastavalt vääramatu jõu asjaolude esinemise aja võrra. Juhul kui vääramatu jõu asjaolud on kestnud kauem kui üks kuu, tekib mõlemal poolel õigus tehingust vastavalt taganeda või see üles öelda.

7.5 Kahtluste vältimiseks kinnitavad pooled, et rahalise kohustuse täitmine ei ole vääramatu jõu asjaoludel vabandatav.

TEADETE EDASTAMINE

8.1 V8 Carservice grupi ühingutel on õigus saata kliendile tehingute täitmist puudutavat teavet kliendi poolt viimati avaldatud e-posti aadressile. Klient kohustub tagama vastava e-posti aadressi toimivuse ning teavitama V8 Carservice viivitamata mistahes muudatustest enda kontaktandmetes. V8 Carservicel on õigus eeldada, et V8 Carservicele viimati avaldatud kontaktandmed on kehtivad ning et klient saab nendele esitatud teated kätte.

8.2 Teade loetakse kliendi poolt kätte saaduks (i) V8 Carservice esinduses kliendile (või tema esindajale) suuliselt või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis üle andmise hetkel, (ii) kliendi poolt e-kirja kättesaamise kinnitamisel, või (iii) kolme tööpäeva möödumisel teate saamisest, kumb iganes saabub varem. V8 Carservicel on õigus eeldada, et isik, kes on kliendi poolt saadetud kaupa üle andma või vastu võtma, on seeläbi volitatud vastu võtma ka vastava kaubaga seotud teateid, ning nimetatud juhul loetakse teade kliendi poolt kätte saaduks. Juhul kui klient on määranud kliendilepingus enda esindamiseks volitatud isikud, on V8 Carservicel lisaks õigus edastada teateid käesolevas punktis nimetatud viisil ka kliendi volitatud isikutele ning sellisel juhul loetakse teate kättesaamine volitatud isiku poolt teate kättesaamiseks kliendi poolt.

8.3 Juhul kui klient nimetatud e-posti aadressile edastatud teadetele ei vasta või kui V8 Carservicel tekib kahtlus, et nimetatud e-posti aadressile edastatud teated ei jõua kliendini, on V8 Carservicel õigus (kuid mitte kohustus) edastada teade juriidilisest isikust kliendi kohta äriregistris avaldatud e-posti aadressile.

8.4 Klient kohustub V8 Carservice viivitamata informeerima mistahes asjaoludest ja nende muutumisest, millel on tehingute sõlmimise või täitmise seisukohalt tähtsus, sealhulgas (kuid mitte ainult): muudatustest isikuandmetes, residentsuses, esindusõiguses; kliendi suhtes saneerimis-, likvideerimis-, pankroti- või võlgadest vabastamise menetluse algatamisest; kliendi suhtes mistahes sanktsiooni kohaldamisest; ning mistahes asjaoludest, mis võivad takistada kliendil täitmast oma kohustusi V8 Carservice ees. V8 Carservicel on õigus nõuda kliendilt vastavate muudatuste kohta tõendite esitamist. Kõik V8 Carservicele esitatavad andmed peavad olema tõesed ja täpsed.

KOHALDUV ÕIGUS JA KOHTUALLUVUS

9.1 Kõigile tehingutele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.

9.2 Mistahes tehingust tekkivad erimeelsused lahendatakse pooltevahelise läbirääkimise teel. Erimeelsused, mida ei õnnestu lahendada läbirääkimiste teel, kuuluvad lahendamisele Eesti Vabariigi kohtutes, millest Harju Maakohus on esimese astme kohtuks.

9.3 Tarbijast kliendil on õigus pöörduda vaidluse lahendamiseks ka enda elukohajärgsesse kohtusse või esitada avaldus Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti tarbijavaidluste komisjonile aadressil https://ttja.ee/tarbijavaidluste-komisjon.

TINGIMUSTE MUUTMINE

10.1 V8 Carservicel on õigus ühepoolselt muuta käesolevaid üldtingimusi ja mistahes tootetingimusi, teavitades sellest klienti vähemalt kaks kalendrikuud enne uuendatud tingimuste jõustumist.

10.2 Tingimuste uuendamine ei mõjuta nende tehingute tingimusi, mis on sõlmitud enne uuendatud tingimuste jõustumist. Eeltoodu ei kohaldu kliendilepingutele ja teistele kestvuslepingutele, mille puhul hakkavad uuendatud üldtingimused ja tootetingimused kehtima ka kõigi olemasolevate tehingute suhtes. Juhul kui klient ei nõustu uuendatud üldtingimuste ja/või tootetingimustega, on kliendil õigus vastav tehing kirjaliku avalduse esitamisega üles öelda.